Tuesday 6 October 2015

Suzsbriea

Sebuah kumpulan yang berasal dari banting yang dianggotai oleh 4 orang sahabat.
Longdead-frontman
Darkwalker-guitar
Tayut-bassist
Qalkulusya-drummer
Band ini diasaskan oleh qalkulusya,band ini berkonsepkan dead/trash metal.influence band ini seperti
Sepultura
Kreator
Carcass
Pantera
Overdose
Overkill
Banyak pengalaman yang mengajar aku ape itu nilai persahabatan,sikap bekerjasama,susah senang,bergaduh dan macam macam lagi la.nilai nilai persahabatan ni la sampai sekarang aku simpan dan sayang sampai bila bila...
Bermacam macam dugaan kami lalui sepanjang bergelar artis ni.(hahaha...artis sangat!!)perform kat ipoh naik kereta kancil,sumbat sampai 5 orang.sampai polis ambush tempat kiteorang perform(time tu isu blackmetal tengah hangat)organiser xbayar payment sampai sekarang.tapi kiteorang banyak perform area kl,sebab senang deal.
Satu kenangan yang aku takkan lupakan apabila ade jugak band band yang tidak berpuas hati dengan kami.tak tau tang mana yang tak puas ati,sampai ugut nak side by side on stage.(giler famous aku)macam macam dugaan.
Kiranya suzsbriea ni pernah jugak la digeruni dengan band band yang masa tu agak hebat jugak la.yela time tu pun muka masing masing stock budak budak ala ala tomok(lebih lebih lagi gitaris aku)sebab kiteorang perform sangat tight bila diatas stage,itu yang mengajar kiteorang serius bile diatas stage.
Kiteorang siap ade manager lagi time tu,hahaha.....ntah la,aku pun tak tau nak label kan macam mane.tapi brother ni la yang guide kiteorang,guide aku nyanyi(main main kau nyanyi lagu hantu pun siap ade guru vocal)sebab die la kiteorang main sampai tahap sekarang ni.lupe aku nak bagitau name die,brother ni name die haidir.kiteorang panggil aidil je,die ni abang drummer aku.kire time tu die ni kire lagend la jugak..sebab die ni dulu pernah join satu band rock kapak yang agak besar jugak name beliau.lipanbara,otai otai mesti tau punye.
Lagipun abang aidil ni ade bukak studio warisan turun temurun yang diturunkan pada anak die,sekarang ni drummer aku yang handle.impian kiteorang dulu teringin nak satu stage dengan sil khannaz,tapi akhirnya tercapai jugak sampai crowd kiteorang lagi ramai dari dorang...(wahhh!!!giler riakk)
Sekarang ni suzsbriea masih wujud lagi (kalau tanya kat aku la)cuma mungkin masing masing da kawen cuma gitaris aku darkwalker aka khairul anuar tak kawen kawen lagi,tak tau dia nak tunggu apa.aku pun alhamdulillah dah kawen,qalkulusya aka haiqal pun dah kawen dan bakal menimang cahaya mata...(syukur alhamdulillah)tayut bassist aku tak payah cakap la,8 anak dia.hasil usaha kerja keras dia selama ni.hahaha....
Ape yang aku coretkan kat sini bukan pasal buang tebiat,tapi aku masih berpegang pada nilai persahabatan susah senang,gaduh,pujuk,gurau tahap kurang hajar punya.itulah asam garam kami sebagai pemuzik tapi lebih kepada nilai nilai persahabatan.

No comments:

Post a Comment